marți, 20 noiembrie 2012

Lansări de carte cu familia Vakulovski



* o bilă neagră pentru librăria Cartea de Nisip
 M-am pregătit sufleteşte de ceva vreme pentru o mult aşteptată lansare de carte a prietenilor Moni Stănilă şi Alexandru Vakulovski, lansare care trebuia să aibă loc astăzi la librăria Cartea de Nisip din Timişoara. Mare mi-a fost mirarea, atât a mea cât şi a autorilor când au fost nevoiţi cu o zi înainte să schimbe locaţia lansării, ziua şi ora, din cauza unor pretenţii exagerate ale gazdelor.

Cred că doar în România se poate întâmpla, să te întorci acasă şi să vrei să îţi lansezi o carte, aşa cum a face Moni Stănilă, şi să întâmpini greutăţi în organizare, să te trezeşti cu tot felul de piedici nejustificate. Într-un stat normal, o astfel de lansare ar fi avut o trecere nemaipomenită în mod special la cei de acasă. Nu ceri nimic de la nimeni, vrei pur şi simplu să îi ai pe cei dragi aproape şi să lansezi o carte.

Trecând peste toate, Moni Stănilă lansează miercuri începând cu ora 17 la Uniunea Scriitorilor din Timişoara, "Sagarmatha" şi Alexandru Vakulovski "Daţi foc la cărţi". Eu care nu sunt altceva decât un consumator de literatură, aştept cu mare drag această lansare şi nu doar pentru că am avut ocazia să ascult frânturi din cele două cărţi sau pentru că autorii îmi sunt buni prieteni, ci în mod special pentru plăcerea de a vedea oameni dedicaţi şi pasionaţi în ceea ce fac, oameni care nu ar da pe nimic plăcerea de a sta cu cartea în mână şi de a scrie, orice, nu contează pentru ce şi pentru cine, oameni care se pierd cu orele în bibliotecă ştergând praful şi răsfoind o carte.

Aşa că miercuri o să savurez din nou un strop de cultură :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu