duminică, 9 aprilie 2017

Dincolo de aparenţe

Atunci cand stai tu cu tine si te intrebi (daca faci parte din categoria celor care isi pun intrebari si nu a celor care iau totul ca atare), de ce ai ajuns intr-o anumita situatie si ai ramas blocat acolo incepi sa te intrebi ce mai asteapta viitorul de la tine. Omul nu este facut pentru a trai singur. Nevoia de a fi impreuna, de a impartasi atat bucuria, cat si supararea cu "sufletul pereche" este mai puternica decat nevoia de a fi singur. Cu toate acestea, fie ca suntem implicati intr-o relatie, fie ca nu avem o viata de cuplu, ne dorim uneori sa avem momentele noastre de singuratate, acele oaze de liniste in care ne regasim si reusim sa analizam ce se intampla cu noi insine si cu cei din jur. Nietzsche spunea ca "marile descoperiri despre noi insine apar in momentele noastre de tacere".

Nu este nici o problema sa spui "Sunt OK singur" in momentul in care intr-adevar te simti bine asa si este alegerea ta constienta de a fi singur. Insa cei care afirma ca se simt bine singuri formeaza o categorie aparte, fiind greu de depistat daca sunt in aceasta situatie pur si simplu din placerea de a fi singuri sau daca nu cumva in trecutul lor exista o trauma suficient de puternica, astfel incat sa ii conduca spre resemnare si spre decizia ferma de a ramane singuri. Este greu de crezut ca dragostea cade pe horn in ajunul Craciunului sau o primiti in cosul de Paste.

Din alta perspectiva, a spune "ma simt extraordinar fiind singur" poate fi un mesaj pentru ceilalti: "Nu vreau sa vorbesc despre situatia in care ma aflu. Nu ma mai intrebati cand o sa-mi gasesc pe cineva, nu ma mai bateti la cap de ce sunt singur(a), pentru ca nu am nici un defect. Lasati-ma sa-mi traiesc singuratatea asa cum stiu eu". Dar in acelasi timp poate fi si un mesaj de genul: vreau sa vad si cum este sa fii singur. Eu am vazut cum a fost in doi si mi-a ajuns, poate este momentul sa fiu putin cu mine, chiar daca asta inseamna sa fiu singua in cea mai mare parte din timp. Eu cred ca astfel de persoane, ca mine, se afla intr-un proces de cautare, de regasire si de reasezare a planului lor interior.

In cea mai mare parte din timp este ok o astfel de situatie, in restul timpului iti suni prietenele si iesi in oras, ai toate sansele sa afli de la prietenii tai aflati intr-o relatie ca viate de unul singur este ok si ca poti face exact ceea ce vrei intr-un anumit moment. Indiferent ce decizie ai luat, cel mai important este sa ti-o asumi si sa te bucuri de ceea ce ai, regretele nu-si au locul in decizia de a trai singur sau in doi :)

Un comentariu: