miercuri, 16 ianuarie 2013

Nu-mi fac cruce în tramvai

Aproape în fiecare dimineaţă mă enervez când vâd "preacuvincioşii" făcându-şi grăbiţi cruce de două sau trei ori când trecem pe lângă Biserica Piaristă şi pe lângă Catedrala Ortodoxă din Timişoara. De ce mă enervez eu? Ideea este că suntem în tramvai, e multă lume, e gălăgie şi în timp ce asculţi muzică tare în căşti sau stai la o bârfă cu cel de pe scaunul de lângă tine, mi se pare de prost gust să îţi faci cruce mecanic doar pentru că ştii momentul în care treci pe lângă Catedrală.

De puţine ori se întâmplă să văd oameni care măcar se uită pe geamul tramvaiului în direcţia Catedralei şi au o faţă mai smerită. Azi am văzut o domnişoară, ca să fiu politicoasă şi să-i spun aşa, cu unghii roz de 3 cm, care vorbind la telefon şi mestecând gumă s-a pus să-şi facă de trei ori semnul crucii în viteză. Care e rostul gestului? nu înţeleg. Du-te domnule la biserică, aprinde o lumânare şi roagă-te,  stai în casa domnului şi aşteaptă să ţi se întâmple ceva. Garantat dacă vei imita semnul crucii făcute în mijloacele de transport în comun, făcute degeaba nu vei avea sus mai multe "pile" decât mine, eu, omul banal, omul care atunci când vrea să fie mai aproape de divinitate îşi plimbă oasele până la biserică sau pur şi simplu stă liniştit în căsuţa lui şi meditează sau se roagă.

Lăsaţi fraţilor gesturile astea pentru că nu sunteţi mai catolici decât papa şi nu vă alegeţi cu nimic. Vă simţiţi bine când vă gândiţi seara: da, azi am avut o zi bună, am trecut de 3 ori pe lângă catedrală şi mi-am făcut de 9 ori cruce în viteză în timp ce ascultam muzică în căşti, bravo mie :) come on, sunteţi de râsul curcilor dragii mei credincioşi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu