marți, 11 iunie 2013

La un ceai cu Ion Vîsoţchi...



Când stai de vorbă cu un absolvent al Academiei de Poliţie te aştepţi să primeşti răspunsuri stricte şi rigide, să simţi în glas ordine şi disciplină. Atunci când am stat de vorbă însă cu Ion Vîsoţchi, am descoperit un bărbat care mi-a vorbit cu mare drag despre nutriţie, sport şi sănătate. Chiar dacă este absolvent al unei astfel de şcoli, el nu-şi practică meseria pe care i-o impune statutul de ofiţer, ci este un antrenor, instructor, membru al federaţiei de body building, candidat maestru la judo si sambo, care acum îşi dedică timpul instruind persoanele ce-şi doresc un mod de viaţă sănătos, ajutându-le să-şi asigure o viaţă echilibrată prin mişcare, alimentaţie şi gândire liberă.

Percepţia lui asupra vieţii este una foarte pozitivă, o stare pe care ţi-o impune atunci când stai în preajma lui, chiar dacă nu vrei întotdeauna asta, un om care are darul de a te încărca pozitiv în orice moment al zilei, lăsând după el o stare de bine şi de linişte.Ion îmi spunea că fiecare zi începe cu un terci gustos şi diferit de fiecare dată, iar ziua nu se termină până nu au fost mâncate trei mese care să conţină toată gama de proteine, vitamine şi nutrienţi de care are nevoie organismul „de dimineaţă organismul absoarbe tot ceea ce are nevoie, datorită lipsei consumului de alimente timp de cel puţin opt ore pe timpul nopţii şi, din acest punct de vedere micul dejun reprezintă cea mai importantă masă a zilei. La orele prânzului este indicată o masă cu cel puţin două feluri de mâncare. Întotdeauna ridică-te sătul de la masă dar nu pleca niciodată cu stomacul arhiplin, apoi aşteaptă seara când poţi mânca liniştit o salată cât mai simplă, cât mai bio fără grăsimi şi cu cât mai puţine condimente pentru  a nu strica gustul legumelor”, astfel el reuşeşte ca în fiecare zi să-i dea organismului lui tot ceea ce acesta are nevoie. Totuşi spune că „la dejun fiecare se poate şi chiar trebuie să vă desfătaţi cu ceva bunişor, o prăjitură sau o bucăţică de ciocolată fără să vă fie frică că vă veţi îngrăşa. Toată energia acumulată va fi folosită cu succes de către organism pe parcursul întregii zile şi în plus va contribui la crearea unei dipoziţii foarte bune de dimineaţă. Aşa că pot afirma cu siguranţă că ziua bună începe cu ceva gustos în farfurie”.  

A practicat yoga, face mult sport şi mănâncă sănătos, dar nu exagerează niciodată cu una dintre ele. A ajuns cu scepticism la un maestru yoghin atunci când a avut anumite probleme de sănătate, dar a plecat de acolo cu o practică bine învăţată şi asumată pentru tot binele pe care i l-a făcut, practicând şi acum cu convingere anumite asane. Atunci când lucrează cu cineva la sală, încearcă să nu se implice foarte mult în convingerile practicantului şi să-i impună brusc un anumit program „cu fiecare persoană cu care lucrez încep prin a lua-o ca atare fără să-i scot în evidenţă anumite defecte sau doar lucrurile bune pe care le are. Îi primesc pe toţi ca pe nişte oaspeţi dragi. Fiecare om cu care lucrez e foarte important, de aceea chiar din start încerc să aflu cu ce trăieşte fiecare om, ce scopuri şi aspiraţii are şi în dependenţă de acestea eu iau decizii potrivite lor. Uneori sunt impus să caut metode ieşite din pătrat pentru a scoate omul din zona sa de confort şi a-l determina să se dezvolte. Fiecare succes este succesul meu care mă inspiră să fac lucruri şi mai măreţe. Cu omul întotdeauna este cel mai greu de lucrat, omul este fragil şi echilibrul său se poate distruge foarte uşor. Îmi asum întotdeauna responsabilitatea lucrurilor pe care le spun şi le sugerez, asta datorită principiului meu fundamental care este acela de a nu face rău nimănui”.

Familia lui, adică soţia şi cei doi copii sunt obişnuiţi cu acelaşi mod de viată şi li se implementează constant ideea de a trăi cât mai sănătos. Mi-a plăcut foarte tare percepţia lui asupra educaţiei copiilor şi felul în care nu le impune restricţii dar le sugerează ceea ce este bine să facă şi cum să trăiască „una dintre cele mai eficiente metode de a ajuta copii să adopte un mod de viaţă sănătos este să le fii un model demn de urmat.  Sfatul meu pentru cei care doresc să-şi întemeieze o familie este să se pregătească moral pentru  toate obstacolele, responsabilităţile şi grijile care vor veni cu timpul. Trebuie să ne dezvoltăm constant pentru ca în momentul naşterii copiilor să ajungem la acel nivel care ne-ar permite să-i educăm astfel încât să nu regretăm ulterior că nu suntem la nivelul aşteptărilor lor. Ei trebuie crescuţi în armonie şi ar fi bine să înveţe obiceiurile bune direct de la părinţi.

După părerea lui, una avizată aş spune eu, este foarte important ca fiecare dintre noi să facem cel puţin trei ore de mişcare pe zi şi să nu ne dăm niciodată înapoi de la statul în aer curat, de la o plimbare în natură şi de la combinarea activităţii spirituale cu cea fizică, totul susţinut de o alimentaţie sănătoasă „eu am făcut un fel de experiment şi am simţit pe propria-mi piele cum oxigenul are o foarte mare putere asupra vieţii noastre, eu mă liniştesc foarte bine atunci când văd natură respirând în jurul meu şi asta în mare parte datorită faptului că organismul uman se hrăneşte cu aproximativ 17 kg de oxigen pe zi”.

Ceaiurile de ierburi  sunt preferatele lui, dar nu dă la o parte nici o cafea naturală bună, de care mi-a spus că nu se va dezice niciodată, în schimb nu fumează şi nu consumă constant băuturi alcoolice, exceptând desigur un vin bun de casă din Moldova, “ ierburile pentru ceai nu trebuie cumpărăte din farmacii, ci pot fi culese direct din natură. Obiceiul de a culege plante poate deveni o adevărată tradiţie de familie, iar ceaiul va purta o încărcătură emoţională aparte şi amintirea caldă a timpului petrecut cu întreaga familie.  Ierburile ocupă un loc de frunte într-o dietă. După prânz e foarte plăcut să savurezi un ceai aromat”.   

Cea mai gustoasă masă pentru el este atunci când are în faţă “salată”, de orice fel şi în combinaţii cât mai diverse. Nu este adeptul monotoniei culinare, singura mâncare pe care o poate mânca la nesfârşit fiind ”salata cu ton”.
Chiar dacă suntem în perioada postului,
 mi-a spus că datorită antrenamentului solicitant pe care îl face acum, organismul nu-i permite o dietă de post. Asta însă nu înseamnă că nu a ţinut post niciodată, a făcut-o cu dăruire maximă şi chiar îi face o deosebită plăcere să viziteze Mănăstirile, în principal cele din Moldova,  din care a vizitat deja destul de multe şi nu se va opri aici pentru că iubeşte natura şi tot ceea ce îi poate oferi aceasta “cel mai important atunci când ţii post cred că este să crezi cu tărie că trebuie să faci asta, să nu te laşi pradă ispitelor şi să trăieşti într-un mediu armonios”.

Dacă mâine aş căuta un loc unde să mă asigur că voi avea parte de un antrenor bun, focusat pe o disciplină sănătoasă cu siguranţă paşii mi s-ar îndrepta către Centrul „Spartacus” de pe strada Zelinschi Nr. 34/6, şi aş întreba acolo de Ion Vîsoţchi pentru a mă asigura că voi practica exerciţiile de care are nevoie organismul meu, fiind îndrumată la fiecare pas către cea mai bună direcţie şi cel mai sănătos rezultat.

„Un bărbat trebuie să mănânce într-o zi cât îi încape în căluşul palmelor” Ion Vîsoţchi






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu