marți, 11 iunie 2013

La un ceai cu Alex Calancea...



Femeile tind să fie perfecţioniste, însă într-un mod exagerat. Bărbaţii în schimb nu se gândesc la o slăbire bruscă şi de mari proporţii. Ei nu sunt atât de pretenţioşi faţă de ei înşişi şi, în plus, sunt mai răbdători decât femeile. Aşa că, în timp ce tu îţi doreşti cu ardoare să fii Barbie, el nu se stresează niciodată să fie precum Ken.  Este foarte plăcut să descoperi că şi bărbaţii au grijă de sănătatea lor şi pot adopta un mod de viaţă sănătos. Am avut plăcerea de a sta zilele trecute la un ceai cu Alex Calancea, bărbatul Alex Calancea, şi să descopăr că face parte din aceasta categorie. În spatele vieţii agitate pe care o are, reuşeşte să-si aloce timp pentru el şi să se păstreze într-o formă maximă.

De voie sau de nevoie el îmi spunea că a trebuit să aibe grijă de sănătatea lui şi a descoperit un echilibru perfect între Asana Yoga şi un regim alimentar echilibrat. Face sport, practică yoga şi îşi găseşte după fiecare asfinţit, timp pentru el şi pentru restabilirea echilibrului propriu. Atunci când a stat în Statele Unite mi-a spus că s-a adaptat destul de greu din punct de vedere alimentar la viaţa din aşa-zisul „tărâm al făgăduinţei”, o ţară fără de identitate culinară şi plină de „junk food”. A fost o perioada în care a gătit cel mai mult şi a experimentat arta culinară, nu atât din lipsa ocupaţiei ci din dorinţa de a mânca cât mai sănătos. Pe vremea când studia la Politehnică a avut ocazia de a întâlni profesori buni de Yoga şi a descoperit că prin această practică reuşeşte să-şi restabilească echilibrul „în yoga am găsit un alimentator de energie pe care îl dezvolt de fiecare dată şi mă ajută, chiar dacă nu am fost la cluburi de yoga, am avut parte de instructor şi am descoperit apoi individualitatea şi armonia din această practică”. Ceea ce îl mulţumeşte în Moldova, din punct de vedere alimentar, este faptul că aici poate găsi alimente bio pe care să le consume de fiecare dată cu plăcere, Alex spunea cât este de recunoscător pentru că „primesc de la ţară, de la părinţi, fructe şi legume cultivate în grădină şi netratate chimic în nici un fel”. 

Nu ţine o dietă foarte strictă, dar are grijă de ce şi cum mănâncă „consum carne, dar o aleg pe cea proaspătă, uşoară, şi o prefer fiartă în loc de prăjită. Consum cu plăcere fructe între mese, mănânc legume proaspete sau terci, dar tot ceea ce mănânc o fac într-un mod echilibrat”. Făcând sport şi Yoga, are grijă să echilibreze caloriile consumate şi să ia din alimente ceea ce este mai bun „este foarte important ceea ce investim în fiecare zi în noi, pe lângă o carte sau o activitate spirituală bună vreau să simt fiecare plăcere a vieţii, inclusiv plăcerea gustului, nu sunt drastic cu mine dar încerc să găsesc armonia lucrurilor pe care le fac”.

Ţinând cont că a umblat prin lume şi a avut ocazia să încerce diferite bucătării a spus că printre preferatele lui este „bucătăria italiană, care este uşoară, mai dietetică şi mai puţin bucătăria germană pentru că aceasta înseamnă o alimentaţie mult mai grasă decât are nevoie organismul meu”. Mi-a povestit că atunci când este nevoit să cumpere fructe, nu alege merele cele mai frumoase din supermarket sau piaţă ci alege acele mere care sunt mai mici şi poate chiar au „o găurică cu altcineva trăind înăuntru, ceea ce îmi spune că sunt naturale”. Dacă timpul i-ar permite ar găti şi acum cu plăcere însă cu siguranţă ceva practic, nu foarte complicat şi nu ar face experimente complicate „nu-mi plac sosurile de tomate, sosurile complicate şi încărcate de gusturi aromate”. Atunci când am ajuns să discutăm despre condimente Alex spunea că „nu-mi place piperul, chiar dacă este foarte puţin şi nu sunt de acord cu faptul că mâncarea fără piper nu are gust, trebuie să ai talent când găteşti şi cu siguranţa trebuie să pui suflet, exact ca atunci când faci muzică”. Nu spun că m-am mirat atunci când l-am auzit spunând asta, dar chiar sunt convinsă că ar găti la fel de bine cum o face când compune. O persoană care vorbeşte cu drag despre alimentaţie cu siguranţă poate combina alimentele într-un mod gustos. 

Vorbind despre copilul lui am aflat că el şi soţia lui, Viola, au mare grijă atunci când este vorba de alimentaţia lui şi se străduiesc să-l înveţe de mic cu alimentaţia bio şi să evite consumul de sare, zahăr, şi McDonalds „nu ştiu cât o să dureze asta, dar deocamdată avem mare grijă ca el să mănânce alimente cât mai sănătoase de la ţară şi să ştie de mic ceea ce este bine să consume, să ştie cum arată o legumă proaspăt culeasă din grădină. Atunci când eram noi mici şi crescând la ţară nu ne-a explicat nimeni ce este bio şi ce nu, dar asta în primul rând pentru că se consuma ceea ce era în grădină, semănat de familie şi nu erau peste tot tentaţii aşa cum sunt acum la orice colţ de stradă”.

Atunci când este plecat din ţară în turnee încearcă să nu fie foarte capricios, dar impune anumite condiţii atunci când este vorba de alimentaţie şi preferă în locul unui restaurant o mâncare pregătită acasă al cărui proces de preparare să-l poată urmări. Cu toate acestea „destul de des după plecări am nevoie de 2,3 zile în care să-mi revin şi să-mi revitalizez organismul. La mine ritmul şi tempoul de viaţă sunt destul de mari, mă împart între Academie, repetiţii, studioul de înregistrări, casă şi concerte şi nu mă pot lăsa dus de val, am făcut-o o dată şi poate am învăţat atunci ce înseamnă excesul”. 

Atunci când urmăreşti un spectacol, este foarte simplu să vezi doar produsul final şi să spui: MINUNAT, dar de fiecare dată trebuie să te gândeşti la munca şi eforul depus pentru acest rezultat, la toată energia ce a stat la baza lui. Mie mi s-a reconfirmat faptul că atât femeile cât şi bărbaţii pot avea grijă de ei şi pot să investească timp şi emoţie în ceea ce fac. Dacă ştii ce este bine pentru tine şi apreciezi ceea ce ai, este foarte simplu să spui DA în faţa unui mod de viaţă sănătos. Nu întotdeauna contează doar finalul, importantă este şi savoarea drumului de până acolo.


„Nu îmi impun reguli stricte, dar prin asta tocmai mi-am stabilit o primă regulă” Alex Calancea
                                                          


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu