duminică, 10 iunie 2018

Cine spune ca nu da doi bani, minte!

Prin natura muncii mi-am petrecut o mare parte din viata intrebandu-ma daca oamenii ma accepta, daca sunt suficient de demna pentru a sta in compania anumitor persoane, daca este ok ceea ce fac, daca cei din jur ma aproba sau daca ma plac. Astazi lucrurile s-au schimbat. Eu m-am schimbat… Astazi sunt vindecata. Desi cateodata ma mai doare… intalnesc din cand in cand persoane care ma fascineaza, si pe care, recunosc, le-as vrea in viata mea. In calitate de prieteni, de profesori, de metori, de iubiti. Se-ntampla uneori ca si ele sa ma placa. Alteori oamenii pur si simplu nu ma vor in vietile lor. Si, da, n-am sa mint, doare! Si ma intreb: “de ce?”, “ce nu am facut bine?”, “unde am gresit?”, “ce e in neregula cu mine?”. Ca apoi sa inteleg ca nu este nimic in neregula cu mine, si ca, desi uneori gresesc, desi uneori sunt impulsiva, si actionez fara a sta prea mult pe ganduri, in realitate sunt mai mult decat greselile mele, sunt mai mult decat reactiile mele. Iar oamenii care merita sa fie in viata mea, sunt cei care reusesc sa vada dincolo de asta. Ei nu ma judeca in functie de ceea ce am facut, ci in functie de ceea ce as putea face.

Sa recunoastem: este imposibil sa nu-ti pese. Cine spune ca nu da doi bani, minte! Toti ne dorim aprobare, validare, acceptare. Si nu exista om caruia sa nu-i pese nici macar un pic atunci cand este criticat, judecat, respins sau ignorant. Unii sufera mai intens, altii trec mai repede peste asta. Oricum ar fi, pe fiecare dintre noi ne afecteaza. Indiferent de situatie, am invatat ca pentru a reusi sa iti revii si sa iti mentii nivelul stimei de sine ridicat, este nevoie sa intelegi ca: oamenii te judeca chiar in acest moment. Da, se intampla chiar acum! Unii oameni nu te plac si nu poti face nimic in privinta asta. Nu este nevoie sa renunti la tine, sa te transformi, sa uiti de valorile tale pentru a-i face sa te accepte. Oamenii te respecta atunci cand stabilesti limite si nu permiti nimanui sa le depaseasca. Pana la urma, exista persoane care, indiferent de ce ai face, chiar nu te plac. Incerca sa intelegi asta! Nici tu nu placi pe toata lumea :)

Nu ai nevoie ca toata lumea sa te placa. Ce se intampla atunci cand unii oameni nu te plac? Mai nimic! Unii probabil ca sunt cu ochii pe tine, studiindu-ti orice miscare, asteptand cu nerabdare sa dai gres. Se spune ca cea mai buna razbunare este o viata bine traita. Iar daca unii nu te plac si s-ar bucura de raul tau, nu ai decat sa accepti si sa incerci sa te concentrezi doar asupra ta. Viata este prea scurta pentru a-ti face griji de ce cred altii. Poate sunt oameni care nu te plac, dar exista mult mai multi oameni pentru care contezi cu adevarat.

Oamenii tai sunt cei care conteaza cu adevarat. Pretuieste-i pe oamenii care te-au vazut atunci cand pentru ceilalti erai invizibil. Stiu, am mai spus asta, dar este atat de adevarat incat merita sa repet de fiecare data cand am ocazia. Da, este necesar sa realizezi ca oamenii carora le pasa sunt cei care merita sa primeasca din caldura ta sufleteasca. Relatiile sunt ciudate. Odata ce punem bazele unei relatii, indiferent de natura ei, incepem sa credem ca totul ni se cuvine si trecem mai departe, la a impresiona straini.

In realitate, doar cativa oameni te inteleg, te sustin, te fac sa te simti bine, te fac sa razi si sa te simti cu adevarat tu. Ei sunt cei importanti, ei sunt oamenii care conteaza. Nu poti evita durerea respingerii, dar poti trece mai usor peste ea concentrandu-te asupra acelora care sunt mereu acolo pentru tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu