sâmbătă, 26 decembrie 2015

Te uită cum nu ninge’n decembre


Cred ca în luna noiembrie am fost foarte influenţată pozitiv de toată poezia pe care am citit-o şi am ascultat-o, că uite acum apropiindu-ne de luna ianuarie m-am trezit într-o dimineaţă cu versurile lui George Bacovia în minte şi mi-am recitat eu mie „Te uită cum ninge decembre...Spre geamuri, iubito, priveşte…Mai spune s-aducă jăratec…Şi focul s-aud cum trosneşte”.

Ultima lună din an întotdeauna este mai încărcată pentru femei decât pentru bărbaţi. De cele mai multe ori noi ne gândim la cadourile tuturor membrilor din familie, la meniul de sărbători sau la felul în care ne vom împodobi locuinţa. Rar am văzut bărbaţi care să se gândească la aceste lucruri, ei preferând să lase toată alergătura pentru ultimul moment.

Luna decembrie este una foarte aglomerată din punct de vedere al sărbătorilor. Totul începe peste câteva zile cu Moş Nicolae, apoi Moş Crăciun şi Revelionul dau năvală peste noi şi ne intră în case, dar şi în buzunare. Cu toate acestea, eforturile merită doar pentru a vedea un zâmbet pe faţa celor dragi, bucuria de a primi un cadou şi surpriza unor gesturi neaşteptate.

La mine perioada sărbătorilor începe cu Moş Nicolae ce vine mereu doar cu dulciuri, fructe şi bani, mai mult simbolic. Anul ăsta Moş Nicolae a fost cam "nesimţit", a adus daruri pe care nu le doream. De când am crescut am început şi eu să cumpăr cadouri, nu doar să primesc, mă străduiesc să cumpăr cadouri utile de fiecare dată. An de an mă confrunt însă cu aceeaşi dilemă: ce cadouri cumpăr anul acesta şi de unde? Odată ce treci de variantele deja folosite, precum rame foto, parfumuri, ceasuri, haine, căni şi altele, nu prea par să mai rămână aşa multe opţiuni. Încep să mă gândesc apoi şi la nevoile alor mei şi uneori nu reuşesc să-mi dau seama de ce ar mai putea avea nevoie. Îmi doresc să pot dărui mai mult decât un obiect de care să uite apoi şi care să fie adăugat la o colecţie strânsă de-a lungul timpului, ceva personalizat, care să fie încărcat cu sentimente şi care să se păstreze în timp.


Mă străduiesc să închei şi acest an într-o notă pozitivă şi să mă gândesc că vor mai urma mulţi ani de acum înainte. Voi? Cum încheiaţi acest "fantastic" an 2015?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu