duminică, 4 februarie 2018

Viata din fata noastra

De cateva zile ma gandesc la toate lucrurile pe care n-am putut sa le fac in anumite momente din viata mea. De cate ori nu vi s-a intamplat sa simtiti ca va derulati viata ca si cum sunteti intr-un vagon de tren si incercati sa vedeti peisajul din jur si nu reusiti nici macar sa deslusiti silueta unui copac din drum? Ce sa mai vorbim de a vedea ca mai sunt si flori, de a le si mirosi… Traim intr-un ritm dement in care expresii ca “nu am timp / nu am avut timp / as vrea sa am mai mult timp / sunt deprimat de lipsa de timp” au devenit lait-motivul existentei noastre.

Argumentele gasite de mine atunci ca explicatie pentru faptul ca nu faceam nimic, erau printre cele mai banale: nu aveam toate ingredientele necesare care sa-mi asigure succesul, eram prea ocupata cu munca, imi placea de tipul ala, dar mi-era frica sa vorbesc cu el...bla, bla, bla.

Din nu stiu ce motive, frica de esec a fost intotdeauna mai mare decat orice alt gand. Iar frica m-a adus intr-o stare catatonica: m-a blocat. O gandire gresita din start, care mi-a incurcat mai toate planurile unui om deschis la minte, iubitor de lucruri noi si quality time. Dar acest lucru trebuie sa se sfarseasca cumva si nu doar pentru mine, pentru noi toti. Si nu doar in ganduri, cat si in viata reala.

De cate ori nu te-ai auzit spunandu-ti: ah, nu pot merge in concediu pentru ca n-am timp, nu pot fi fericit pentru ca sunt singur/a sau nu pot dansa pentru ca sigur arat penibil si asa mai departe.
Pentru ca, dragii mei, nu avem nevoie de altii sa ne spuna cine suntem si nici nu avem nevoie de concedii ca sa ne simtim bine, cum de-altfel nu avem nevoie de bani ca sa fim fericiti.

Exista in fiecare dintre noi o dorinta ascunsa de a face lucruri minunate, atat pentru noi cat si pentru ceilalti, iar aceasta dorinta trebuie sa se transforme in actiune, in fiecare zi. Nu e nevoie sa fie soare afara in fiecare zi ca sa te simti bine, te poti gandi la lucruri pozitive, iti poti pune castile, poti asculta muzica sau poti socializa cu oamenii din jurul tau despre cat de minunat este sa fii tu.

Ni se tot spune de cand suntem mici cat de important este sa Carpe diem si cat de importat este sa fim, pur si simplu, noi. Cu atat de multe griji si stres uitam sa facem ceea ce ne place, dar eu insist si va spun pentru a nu-stiu-cata oara: n-ai nevoie de nimic special ca sa transformi pana si cele mai banale situatii in momente speciale.

Amintirile si momentele traite intens sunt ceea ce fac din tine ceea ce esti. Important este ca fericirea ta sa nu depinda de altii, de timp, de bunuri materiale sau de facturi. De cate ori nu ti s-a intamplat sa refuzi un plan maret facut in 10 minute pentru ca ti se parea ca impulsivitatea nu te caracterizeaza? Eu am refuzat de multe ori idei minunate doar pentru ca am stat sa le gandesc atat de mult, iar frica aia de care va spuneam mai sus m-a acaparat.

Suntem intr-o goana nebuna, sa realizam, sa facem, sa avem, sa fim. Ce simtim in aceasta agitatie, mai putin reusim sa luam in calcul, sa ne ascultam mesajele corpului sau ale inimii. Stim ca asa am invatat si ca altfel nu se poate. Fie se asteapta de la noi sa dovedim, fie trebuie sa castigam ca sa avem acei bani necesari ratelor in care suntem implicati tot din dorinta de a trai mai bine, fie avem colegi, parinti in jur in fata carora avem de aparat o imagine.   Asa ca hai sa le combinam pe toate si sa lasam lucrurile sa NI se intample!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu