vineri, 23 decembrie 2016

În aşteptarea fulgilor de nea

De multe ori pe drumul vieţii ne întâlnim nu numai cu oameni cu care putem comunica şi interacţiona frumos şi armonios, ci ne intersectăm şi cu oameni cu un caracter dificil, cu oameni cu care sufletele noastre nu sunt pe aceeaşi lungime de undă şi nu vibrează la fel pe muzica comunicării, fiindcă sunt oameni cu o personalitate foarte diferită de a noastră, fiindcă sunt oameni mândri, orgolioşi, egoişti, conflictuali, nemulţumiţi permanent, oameni cărora le place să nedreptăţească, să umilească pe cei mai slabi, oameni care pun pe primul plan binele lor şi interesele lor, care într-o relaţie consideră că trebuie doar să primească şi să nu dăruiască nimic, oameni care se cred centrul universului, oamenii care aşteaptă doar să fie slujiţi de cei din jur, dar nu ştiu şi nici nu vreau să ştie cum să slujească aproapelui şi lui Dumnezeu, oameni care au o plăcere deosebită să critice şi iar să critice, scoţând în evidenţă doar slăbiciunile şi greşelile oamenilor, nu şi realizările şi calităţile acestora.
E greu să interacţionezi cu persoane dificile şi dacă nu ai o personalitate puternică, poţi să te laşi modelat de acestea şi poţi să te molipseşti de felul lor de a fi. Nu e imposibil însă să poţi schimba un om dificil, într-un om mai comunicativ, mai sensibil, mai uman, mai cald. Dacă îi răspunzi la nedreptate, indiferentă, umilinţe, mânie, mândrie, ură, cu iubire, cu pace, cu căldură sufletească, cu un zâmbet pe faţă, cu smerenie, cu răbdare, dacă te rogi pentru el, dacă nu îi judeci felul lui de a fi, dacă nu ai aşteptări prea mari de la el şi dacă nu încerci să îl schimbi după dorinţa ta.

În 2016 pentru mine a început un an greu, un an care nu am ştiut cum se va termina. Dar uite că se termină cu bine. Am trecut peste toate cu fruntea sus şi nu am cedat. Nu am cedat dar m-am schimbat. Cândva eram un om de treabă. Acum sunt un om mai puternic, un om mai dârz, un om care nu mai este foarte dispus să înghită căcaturile altora. Dacă am învins cancerul, garantat pot supravieţui în faţa oamenilor care iscă tsunami.

Am pierdut, am câştigat, m-am lăsat de fumat, m-am îngrăşat câteva kg, am ajuns la o greutate normală, am alături oameni tare dragi, am făcut haz de necaz la fel ca şi până acum, sau poate mai mult decât până acum dar nu mai spuneţi la nimeni :), important este că mă apropii şi eu la fel ca voi de sfârşitul acestui an şi începutul unuia nou...nu îmi fac planuri pentru 2017, dar îmi doresc sănătate, la fel cum vă doresc şi vouă, Sărbători Fericite tuturor!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu