luni, 1 august 2016

A murit Regina Ana la vârsta de 92 de ani. Principesa va fi înmormântată la Curtea de Argeş, alături de ceilalţi regi ai României


Regina Ana a României a încetat din viață luni, la vârsta de 92 de ani, la spitalul din Morges, în Elveția. Anunțul a fost făcut pe Facebook de avocatul Casei Regale a României.
La începutul anului regele Mihai își anunța retragerea din viața publică în urma unor probeme grave de sănătate. Regele și Regina locuiau în această perioadă în Elveția.
Regele Mihai a venit la spital, alături de Regină, în fiecare zi din ultima săptămână, a anunțat Casa Regală.
„La căpătâiul Reginei au stat, până în ultima clipă, Altețele Lor Regale Principesa Moștenitoare Margareta și Principele Radu, Principesa Elena, Principesa Sofia și Principesa Maria. Majestatea Sa Regele Mihai a venit la spital, alături de Regină, în fiecare zi din ultima săptămână. Cu o zi înainte, Regina Ana a primit ultimele sacramente de la părintele titular al Parohiei Catolice din orașul Morges”, a anunțat Casa Regală.

Mesajul publicat pe Facebook de Ioan-Luca Vlad, avocatul Casei Regale:
„Majestatea Sa Regina Ana a României a trecut în neființă.
Ea este cea a cărei căldură și atenție, arătate față de mine în 1993, cu prilejul unei vizite la o expoziție unde expunea și tatăl meu, la Galeria Catacomba (actualul Muzeul al Colecțiilor - Calea Vicatoriei), m-au făcut să decid ca misiune de viață să lucrez pentru Familia Regală și, ulterior, să aleg Dreptul în acest scop.
Mulți ani mai târziu, în 2011, ajungând la biroul său din Aubonne, am găsit o fotografie cu noi doi înrămată și semnată...
Sunt profund întristat de această pierdere, și îmi sunt vii în memorie momentele petrecute în Romania alături de Majestatea Sa, dar și în Elveția, unde îmi aduc aminte ca, găsind în arhiva o imagine cu doi tineri în pozitie „en-garde" la scrimă, am iîntrebat-o cine erau, deschizând astfel o povestire despre copilărie, școală și despre colegul sau de scrimă.
Mă bucur de aceste momente și de faptul că am putut să-i aduc un prinos de recunoștință, ajutând la publicarea celor două timbre (2014 și 2015) românești care o portretizează sub titlul corect.
Majestatea Sa îmi va rămâne în suflet mereu ca simbol al misiunii mele în viață.
Odihnească-se în Pace!”



Casa Regală a României a anunțat că trupul neînsuflețit al Reginei Ana va fi depus pentru o zi în Holul de Onoare al Castelului Peleș, iar apoi pentru o zi în Sala Tronului, la Palatul Regal din Calea Victoriei. Înmormântarea va avea loc la Curtea de Argeș, în Noua Catedrală Arhiepiscopală și Regală.
Familia Regală anunță mare doliu pentru primele 7 zile de la înmormântare și doliu timp de 40 de zile.
Începând de marți, cărți de condoleanțe vor fi deschise simultan la Castelul Peleș, la Palatul Regal din Calea Victoriei și la Palatul Elisabeta. Acestea vor fi la dispoziția publiculului larg timp de 40 de zile de la data decesului.


Sursa: www.mediafax.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu